Geschiedenis van KVW in Keer

In 1966 hebben een aantal vrijwilligers uit het dorp het plan opgevat om een jeugdkamp te organiseren in Cadier en Keer. De eerste aantal jaren gebeurde dit in eigen beheer en vrijblijvend. In 1974 is toen in samenwerking met de gemeente Stichting Jeugd- en Jongerenwerken Cadier en Keer opgericht en werd het Kindervakantiewerk geboren. Een mooie geschiedenis volgde.

Kindervakantiewerk Cadier en Keer heeft sinds 1966 plaatsgevonden in de wei van het Boenderdelsvoetpad. In de zomer van 2021 is KVW na ongeveer 60 jaar verhuisd naar een nieuwe locatie op Sportpark Bakkerbosch: de voormalige tennisvelden.

Deze nieuwe locatie biedt een hele hoop nieuwe mogelijkheden. In 2023 zal alweer de derde editie op deze nieuwe locatie plaatsvinden.

In 2024 zal er een 50 jarige jubileum editie plaatsvinden!

Overzicht thema’s KVW:

2023: Egypte

2022: Reis door de Tijd

2021: Wilde Westen: Keerder Prairie

2020: Geen KVW door Corona

2019: Bokkenrijders

2018: Pirates of the Cadierien

2017: Welcome to the Jungle

2016: Mysterieuze Mobieltjes

2015: Tele-Tijdmachine

2014: Superhelden

2013: Sprookjesbos

2012: Aliens

2011: Asterix en Obelix

2010: Flinstones

2009: Egypte

Unieke crowdfunding actie: nieuwe Keet

Bij de nieuwe locatie en de nieuwe start in 2021 hoorde ook een nieuwe keet. Met de hulp en gulle donaties vanuit de Keerder gemeenschap via een inzamelingsactie is de aanschaf van een nieuwe keet voor KVW gerealiseerd. De keet dient o.a.  als EHBO post, kleedlokaal, schuilplaats en lolly-opslagruimte.

Verder ging in de winter van 2021 nog een langgekoesterde KVW wens op de nieuwe locatie in vervulling! Er werd een nieuwe container geplaatst, die overigens dubbel zo groot is als die op de oude locatie. De container dient het hele jaar rond als opslag van allerlei KVW materialen die tijdens de week gebruikt worden.

Foto’s uit de oude doos

Heeft u toevallig nog meer oude foto’s of beeldmateriaal thuis liggen? Stuur ons gerust een berichtje. We zijn altijd op zoek naar foto’s uit het verleden!